Mitől lesz hiteles egy online marketing tanácsadó? Egy kérdésből kiderül…
Bizonyára Te is észrevetted, hogy manapság már az is online marketinges szakembernek vallja magát, akinek sikerült valaha egy google-, vagy facebook hirdetést összeraknia. Na de tegyük fel, hogy nem csak 1-2 hirdetést, hanem valóban már több kampányt is futtatott már, akkor csak egy kérdés van számára:
Van-e az online marketing tanácsadónak saját webáruháza vagy akár több, amit nyereségesen üzemeltet?
Hááát nem logikus a kérdés??? Számomra akkor hiteles valaki, ha a saját bőrén megtapasztalja a dolgokat és nem a másét viszi vásárra! Persze, most lehet azt mondani erre, hogy azért nincs saját webshop, mert csak a marketingre van ideje, de ez nagyon gyenge érv, mikor minden automatizálható és még a logisztika is kiszervezhető. Ha nincs saját webshopja, akkor szerinted ő mennyire bízik magában és az online marketing tudásában???
Szemléltetésként hoztam egy másik példát is. Számodra mennyire hiteles az a befektetési tanácsadó, aki a saját megtakarítását nem az általa ajánlott befektetésbe rakja??? Könnyű más pénzét kilocsolni felelősség és tulajdonosi szemlélet nélkül.
Nem minden arany, ami fénylik!
„Híres” online marketing tanácsadók tengere
Ha így haladunk, hamarosan több marketing szaktanácsadós hirdetés lesz, mint termékekről szóló. Összedob valaki egy landing oldalt, amire ha feliratkozol, kapsz 5 hasznos vállalkozói tippet. Csinál még magáról valami intellektuel videót, készít egy összeollózott online könyvet, horror összegekre emeli a marketing árait és máris azt hiszi, hogy ő a „TOP Marketing Guru”.
Én még most sem mondom magam online marketingesnek, de saját nyereséges webáruházakat és ügyfélszerző weboldalakat üzemeltetve meg van a tapasztalat és a tulajdonosi szemlélet is. Az, hogy néhány ügyfelem kampány tanácsadó cégektől és ismert marketing tanácsadóktól jöttek negatív tapasztalatokkal, csak abban erősít, hogy tényleg nem minden arany, ami fénylik…
Kirakat statisztika
Mindegyik tanácsadó valami nagyon pozitív statisztika képet oszt meg, ezzel is elvarázsolva leendő ügyfeleit, de a sikertelen kampányokról sohasem számolnak be. Pedig vannak sikertelen hirdetések, nekem is, mindenkinek! Csak az nem mindegy, hogy ezeket a sikeres és sikertelen kampányokat mennyiért rakja össze neked.
Hogyan válaszd ki az online marketingesed?
- Kérdezd meg, hogy van e saját webshopja és mennyit üzemeltet? 🙂
- Ha van rá lehetőség, legjobb a sikerdíjas, jutalékos megállapodás. Így biztos, hogy a legtöbb lesz kihozva a hirdetési kampányodból.
- Ha fix havidíjas a megállapodás, akkor a büdzsédhez mérten válassz, a hirdetési költségednél ne legyen több a marketing szakember díja.
- Figyeld meg, hogy már az első beszélgetéskor együtt gondolkozik e Veled és ellát e tanácsokkal. Ha rutinos, már az elején el tudja mondani, hogy hogyan csinálná…
- Ha a marketinges weboldalakat, webáruházakat is készít, akkor érdemes rábízni az egész projektet.
Segítsek az online marketing kampányodban?
7 éve csak online szerzem az ügyfeleket!
Legyél Te a következő, akinek ebben segíthetek!
info@balogweb.hu
+36 30 822 1646